سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حریم عفاف

ارسال شده توسط مرجان در 88/12/11:: 1:1 صبح
 حریم عفاف
 حضرت علی (ع) ، همواره می فرمود:                         
        بالاترین عبادت عفت است.

در خانه را می کوبید،
«ابن امّ مکتوم » آن مرد نابینا بود ، می خواست به خانه من وارد شود ،
به عایشه و حفصه گفتم برخیزید وبه اتاق دیگر بروید .
گفتند: او که نابیناست و ما را نمی بیند !
گفتم: اگر او شما را نمی بیند ، شما او را می بینید!
همانجا به یاد فاطمه ام افتادم :
وقتی نابینایی می خواست بر من وارد شود ، بی آنکه به او چیزی بگویم ،در پَسِ پرده رفت به او گفتم : این مرد ، نابیناست و تو را نمی بیند!
گفت گر چه او من را نمی بیند ولی من او را می بینم واو بوی من را استشمام می کند اینجا بود که از سرِحقیقت ، احساساتم اوج گرفت و گفتم:
                     « گواهی می دهم که تو پاره تن من هستی ! »
ما نیز باید از رسول خدا (ص) و فاطمه زهرا (س) درس بگیریم و منزل ما و رفت و آمدهای خانوادگی و فامیلی ما به گونه ای باشد که حریم مردوزن در آن رعایت گردد.
نامحرم ، نامحرم است اگر چه از نزدیکان و وابستگان ما باشد ، ما نباید با او همانند یک محرم رفتار کنیم.
فرهنگی که به آن بها داده می شود با فرهنگ ناب اسلامی فاصله ها دارد.
نشستن در کنار هم بدون مراعات کامل پوشش اسلامی و گفتن و خندیدن و شوخی کردن بدون مراعات محرم ونامحرمی کاری ناروا و نا شایسته است.
برگرفته از احکام راه سبز

گرانبهاترین گوهر

ارسال شده توسط مرجان در 88/12/10:: 11:46 عصر
گرانبها ترین گوهر
گزیده ای از پیام اندیشمند فرزانه : حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی

غفلت بزرگترین خطر برای انسان است . غفلت :

•  از خداوند خالق هستی
•  از مرگ و معاد
•  از جوانی ،استعدادها ،ارزشها وکرامت های انسانی
•  از جامعه ،دوستان و محرومان
•  از توطئه های دشمنان و طرفندها
هر چیز و هر کس ما را غافل کند، ما را به خطر می اندازد و برگترین دشمن ماست؛ و هر چیز و هر کس ما را از غفلت بیرون آورد و به ما هشدار دهد ؛ بهترین دوست ماست .
•  دوست ما خداوند است که به ما هستی داد و هستی را به ما داد . به ما عقل ، فکر ، علم ، هدایت ، قدرت تشخیص و انتخاب داد و طبیعت را تسخیر ما کرد وهم اوست که کار نیکوی ما را چند برابر خریداری می کند .
•  دوست ما پیامبر عزیز اسلام است که با بوسیدن دست دخترش در عصر زنده به گور کردن دختران ، به زنان مقام داد و برای زن حق مالک شدن ، رای داشتن ، تحصیل کردن ، انتخاب همسر و نظارت بر همه امور یعنی حق امر به معروف و نهی از منکر قائل شد و زن را مثل مرد برای ، رسیدن به همه کمالات شایسته دانست .
•  دوست ما ، رزمندگـان و شهدایی هستند که با قبول جراحت و اسارت و شهادت و بی خوابی در مرزها و جاده های شهر وروستا ، کشور را امن ساختند تا من و شما هر شب در منزل به راحتی استراحت کنیم .
•  اما دشمن ما ،شیطان است که با وسوسه خود آدم و حوا را فریب داد و آنان را به کاری وادار کرد که موجب کنار رفتن پوشش بهشتی آنان گردید. آری برهنگی اولین برنامه شیطان و اولین نتیجه عصیان انسان بود.
•  دشمن ما ،تفکری است که زن را برای هوسبازی ، تفنن و کامیابی می خواهد و عکس او را وسیله تبلیغات اجناس خود قرار می دهد .
من از شما می پرسم :
اغفال دختران پوشیده راحت تر است یا دختران بدحجاب ؟
حجاب از ضروریات اسلام است و شما بحمد الله فرزند اسلام هستید . امروز هزاران خواهر شما با حجاب کامل ، به عالی ترین درجات علمی رسیده و در صحنه های فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی کشور درخشیده اند .
اگر هر چیز را انکار کنیم ، مرگ را نمی توان انکار کرد .من و شما دیر یا زود باید پاسخگوی همه کارهای خود باشیم .کمال آفرینش ما ،در بندگی خداست نه در اسارت هوسها .
در حجاب کامل ، رضای خدا ، پیامبر خدا ، امامان معصوم ، مردم با ایمان و خانواده های شهداست ولی در بی بند و باری ، رضای شیطان ، افراد لا ابالی و چشم چرانان هرزه است. در فکر جلب رضایت کدام یک باشیم ؟
مگر شما جواهرات قیمتی خود را در پوشش قرار نمی دهید تا از دسترس نا اهلان دور بماند؟چه گوهری گران تر از وجود خود شماست؟چرا خود را ارزان جلوی هر چشمی قرار دهی ؟ مگر نه این است،کسانی که به شما نگاه بد می کنند ؛ شما را برای خودشان می خواهند؟
اگر جلوه گری و دل ربائی امروز شما علاقه مردی را به همسرش کم کرد،فردا زن زیبای دیگری با جلوه گری خود ، دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگی شما را کم خواهد کرد.
چه بسا لباس و آرایش فریبنده ای که دل فقرای بسیاری را به درد خواهد آورد و یقینا" شما راضی نخواهید بود برای خود نمایی ، همنوعان تهیدست خود را دچار ناراحتی و پریشان خاطری کنید .
شرق به خاطر بی ایمانی از هم فرو پاشید و غرب نیز بخاطر بی تقوایی از هم فرو خواهد پاشید،بهوش باشیم و چنین تمدنی را الگوی خود قرار ندهیم .
خواهرم و دخترم !
اشتباه می کند کسی که خیال می کند بی حجابی نشانه تمدن است !!
خیال می کند جلوه گری گناه ساده ای است و نمی داند همین کار به ظاهر ساده ممکن است دانشجویی را در فصل امتحانات دچار شکست کند و یا راننده ای را به تصادف کشاند و یا آرامش خانواده ای را به نگرانی تبدیل کند .



بازدید امروز: 6 ، بازدید دیروز: 11 ، کل بازدیدها: 173003
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس